Ny kund

Vad roligt att ni vill ta del av Tredje Sektorn! Varmt välkomna till en unik möjlighet att få stöttning i er ideella verksamhet. 

Vi tycker att det ska bli jätteroligt att jobba tillsammans med er och vet att vi har en väldigt utvecklande tid framför oss. Men innan vi kastar oss in i det här samarbetet har vi fyra saker som vi vill gå igenom med er först. Alla dessa fyra delar är viktiga att vi på förhand kommer överens om, för att arbetet sedan ska kunna fortlöpa så smidigt som möjligt. 

  1. Uppföljning: Hur önskar ni att uppföljningen från Tredje Sektorn till er ska se ut? Hur föredrar ni att vi går tillväga för att uppdatera er på hur det går för oss i arbetet? Anledningen till att vi frågar detta och lämnar det upp till er att bestämma, är för att alla kunder har olika önskemål här. Vissa kunder gillar täta uppföljningar, vissa vill ha mer sällan. Uppföljningsprocesser kan alltså se olika ut för alla. Så; hur ofta vill ni att uppföljningarna sker och på vilket sätt?

    Uppföljningarna från Tredje Sektorn till kund kan ske muntligt via samtal eller via mail. De kan också ske i skriftlig form eller via möten. Vanliga tidsintervall för uppföljningar är veckovis, månadsvis eller mer sällan. 

  1. Tidsredovisning: Vi behöver veta på vilket sätt som ni önskar att tidredovisningen sker.  

  • Vill ni att varje anställd rapporterar exakta timmar som hen har arbetat med någon process för er? 

  • eller vill ni kanske ha tidsrapporteringen sammanställd av alla på Tredje Sektorn som arbetar för er månadsvis? 

  • eller vill ni kanske ha den per process?   

Olika kunder föredrar olika, så Tredje Sektorn kan vara flexibla med detta och sköta tidsredovisningen på det sätt som ni önskar. Välj något av de tre ovanstående alternativen, så löser vi det! 

  1. Kontaktperson: En kontaktperson hos er behöver utses. Er kontaktperson är den som kommer att sköta kommunikationen med oss på Tredje Sektorn gällande arbetets alla processer och vara en drivande faktor för att samarbetet ska flyta på obehindrat. Er kontaktperson kommer främst att kommunicera med Tredje Sektorns kontaktperson. Läs mer om vad det innebär att vara kontaktperson här. 

  1. Fakturering: Tredje Sektorn behöver veta vilken faktureringsadress vi ska skicka våra fakturor till. Därtill vill vi också gärna veta om det finns några särskilda önskemål på vad som ska vara med i fakturan? Ska det kanske läggas in någon specifik extrainfo i dem? Vi skickar fakturorna månadsvis med 14 dagars betalningsvillkor, om vi inte har kommit överens om något annat.